Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
«Απο-Δράσεις τεχνών και υδάτων»
15.45 – 16.00  :  Προσέλευση - εγγραφές
16.00 -  16.10 :     Καλωσόρισμα «Η ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου σας                                           υποδέχεται... και συστήνεται»
16.10        - 16.20:  Καλωσόρισμα από το Διευθυντή του 2ου Γυμνάσιου                           Καλαμάτας κ.                         
16.20 - 16. 40:          Παρεμβάσεις για το νερό από Πανεπιστημιακούς και                        εκπροσώπους Μ.Κ.Ο.   
16.40 – 20.00   : «Βιωματικά εργαστήρια»  χωρισμός σε 10  ομάδες, 
1.   "Stop-motion και βασικές αρχές animation"
2.   " Φωτογραφία"
3.   "Τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση"
4.   "Κίνηση και έκφραση"
5.   "Ραδιοφωνική παραγωγή"
6.   "Ζωντανεύουμε τις κούκλες"
7.   "Ηλεκτρονικό περιοδικό"
8.   "Εργαστήριο κινούμενης εικόνας με θέμα :  -ο κύκλος του νερού-"
9.   "Η διαχείριση του  σκηνικού χώρου στο σχολείο "
10.                " Όταν το παραμύθι συνάντησε μια τάξη"

18.30 - 19.00:   Διάλλειμα – καφές- χειροποίητα κουλουράκια….
20.00 – 21.00 :    Ολομέλεια - παρουσίαση των εργασιών των ομάδων
                           συζήτηση-ερωτήσεις-ιδέες-κατάθεση εμπειριών
21.00              Αξιολόγηση - Βεβαιώσεις …………….εις το επανιδείν  



Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών
για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
                        Παράρτημα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ                        
     Καλαμάτα, 8-4-2013



ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : "Απο-Δράσεις τεχνών και υδάτων"
Καλαμάτα, 17 Απριλίου  2013
Το παράρτημα της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. Πελοποννήσου (Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) σε συνεργασία με το 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας οργανώνει βιωματικό εργαστήριο  με θέμα:
«Απο-Δράσεις τεχνών και υδάτων»
Το εργαστήριο  θα πραγματοποιηθεί  την  Τετάρτη 17 Απριλίου από τις 15.45 – 21.00 μ. μ.  στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, Λακωνικής στο συγκρότημα των σχολείων . Σ' αυτό μπορούν να λάβουν μέρος εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η συμμετοχή είναι δωρεάν για όλους.
Στόχος του είναι η προσέγγιση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με καινοτόμες διδακτικές τεχνικές και εκπαιδευτικά εργαλεία.  Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε εναλλακτικές τεχνικές παρουσίασης.  Επίσης η εξοικείωσή τους με σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνολογίες της πληροφορικής και της επικοινωνίας, η  δημιουργική  έκφραση και ο αυτοσχεδιασμός και η  ανάπτυξη της αισθητικής αντίληψης . Σκοπός του εργαστηρίου είναι  με τους κώδικες της τέχνης να επιτραπεί η  ελεύθερη και απεριόριστη έκφραση συναισθημάτων και εννοιών. Όλα αυτά μπορούν  να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία και μέσα για την καλύτερη δυνατή εκπόνηση, υλοποίηση και παρουσίαση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Θα λειτουργήσουν παράλληλα  δέκα βιωματικά εργαστήρια με κεντρικό θέμα :    " Το νερό  ", μιας και το 2013 έχει ανακηρυχθεί από την UNESCO ως «Διεθνές Έτος Συνεργασίας για το Νερό». Το νερό είναι το σημαντικότερο φυσικό και περιβαλλοντικό αγαθό, ένα δημόσιο αγαθό, που πρέπει να διαφυλαχτεί και να μην ανοίξει στον ανταγωνισμό της αγοράς,  η ελεύθερη πρόσβαση στο οποίο είναι οικουμενικό ανθρώπινο δικαίωμα, που θα πρέπει να προστατεύεται. Η σωστή διαχείρισή του συμβάλλει στην ευημερία, την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη, τον περιορισμό της φτώχειας και την ισότητα. 



ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
α/α
Ονομασία  εργαστηρίου
εμψυχωτές
αριθμός ατόμων
1.
"Stop-motion και βασικές αρχές animation"
Παπαδοπούλου Γεωργία (Γιούλα)
10
2.
" Φωτογραφία"
Πανίτσας Αντώνης
15
3.
"Τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση"
Νικολοπούλου Φανή
15
4.
"Κίνηση και έκφραση"
Γκόνου Σταυρούλα
15
5.
"Ραδιοφωνική παραγωγή"
Ποτέας Βαγγέλης,
 Τομαρά Μαρία
15
6.
"Ζωντανεύουμε τις κούκλες"
Αλεξανδρίδη Φανή, Πετρουλάκη Λέττα
15
7.
"Ηλεκτρονικό περιοδικό"
Κλείσας Τάσος
15
8.
"Εργαστήριο κινούμενης εικόνας με θέμα :  -ο κύκλος του νερού-"
Βλαχάκης Βαγγέλης
12
9.
" Η διαχείριση του  σκηνικού χώρου στο σχολείο"
Σοφικίτης Φοίβος
15
10.
" Όταν το παραμύθι συνάντησε μια τάξη"
Παναγιώτης Μουσταΐρας, Μποζιονέλου Μαρία
15

1) Τίτλος εργαστηρίου: "Stop-motion και βασικές αρχές animation"
 Υπολογιστών για προχωρημένους χρήστες
Περιγραφή εργαστηρίου:
-Εισαγωγή στις βασικές αρχές animation
-Δημιουργία ενός animation με stop-motion: δίνοντας ζωή σε άψυχα αντικείμενα και στατικές εικόνες με βάση ένα μικρό σενάριο
-Επεξεργασία των φωτογραφιών στον υπολογιστή και δημιουργία του τελικού βίντεο
-Παραδείγματα επιπλέον τεχνικών stop-motion και παραδείγματα εφαρμογής στο σχολικό περιβάλλον 
Αριθμός συμμετεχόντων: 10 άτομα 
Προ-απαιτούμενες γνώσεις: καλή χρήση Η/Υ 
Υλικά που μπορούν να φέρουν (προαιρετικά) οι συμμετέχοντεςφωτογραφική μηχανή, τρίποδο, ένα μικρό αντικείμενο στο οποίο θέλουν να δώσουν κίνηση και ζωή!
Χρήσιμο θα ήταν οι συμμετέχοντες να φέρουν το δικό τους υπολογιστή (laptop)
Υπεύθυνη εργαστηρίου:  Παπαδοπούλου Γεωργία (Γιούλα), πτυχιούχος  της Σχολής Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών - ΤΕΙ Αθήνας, της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας (ΑΣΚΤ) και της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας (τμήμα Θεατρικών Σπουδών) με  μεταπτυχιακές σπουδές στο ΠΜΣ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» της ΑΣΚΤ και του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών, ιδρυτικό μέλος και επιμελήτρια του Video Art Festival Μηδέν (Καλαμάτα). 


2) Τίτλος εργαστηρίου:" Φωτογραφία"
Περιγραφή εργαστηρίου
-Βασικές αρχές λειτουργίας της φωτογραφικής μηχανής
-Παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα (φωτογραφία)
-Βασικοί κανόνες σύνθεσης φωτογραφιών
- Ανάλυση ρυθμίσεων που πρέπει να χρησιμοποιούμε, με χρήση οπτικού υλικού, ώστε να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
- Τέλος, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε πράξη όλα τα παραπάνω φωτογραφίζοντας.
Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
Χρήσιμο θα ήταν οι συμμετέχοντες να φέρουν τη δική τους φωτογραφική  μηχανή
Υπεύθυνος εργαστηρίου: Αντώνης Πανίτσας- Φωτογράφος, διδάσκει στη Φωτογραφική Λέσχη Καλαμάτας



3) Τίτλος εργαστηρίου: "Τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση"
Περιγραφή εργαστηρίου                          
·         Παιχνίδια γνωριμίας & Σωματικής έκφρασης
·         Ομαδικός Αυτοσχεδιασμός
·         Σύνθεση ιστορίας & Δραματοποίηση με πηγές έμπνευσης: φράσεις , τραγούδια, παροιμίες κ.α
Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
Οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα και παπούτσια.
Υπεύθυνος εργαστηρίου:    Φανή Νικολοπούλου,  Δασκάλα, πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης και Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, με εμπειρία στη Διδασκαλία θεατρικού Παιχνιδιού.





4) Τίτλος εργαστηρίου: "Κίνηση και έκφραση"
Περιγραφή εργαστηρίου:
·         απαραίτητα στοιχεία θεωρητικής προσέγγισης
·         δηλώνουμε συναισθήματα και καταστάσεις , το σώμα μας ένα εργαλείο έκφρασης, ένας κώδικας επικοινωνίας
·          εκφραζόμαστε μέσα από την χορευτική κίνηση
·         αυτοσχεδιασμοί σε ζευγάρια και της ομάδας
Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
Οι συμμετέχοντες:  πρέπει να φοράνε άνετα ρούχα ( φόρμα και μπλούζα) και να είναι με κάλτσες ή ξυπόλυτοι.
Υπεύθυνος εργαστηρίου:  Γκόνου Σταυρούλα, απόφοιτη της Δημοτικής Σχολής Χορού Καλαμάτας, πτυχιούχος της Ανώτερης Σχολής χορού "Δέσποινας Γρηγοριάδου" και δασκάλα χορού στη Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας-Φάρις.


5) Τίτλος εργαστηρίου: " Ραδιοφωνική παραγωγή"

Περιγραφή εργαστηρίου:
·         τρόπος παρουσίασης ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή μιας περιβαλλοντικής δραστηριότητας μέσα από μια ραδιοφωνική εκπομπή
·         παραδείγματα ραδιοφωνικών εκπομπών από σχολικές ομάδες
·         εργασία σε ομάδες για τη δημιουργία μιας εκπομπής
Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
Οι συμμετέχοντες: να έχουν μαζί τους τη μουσική που θα χρησιμοποιήσουν για να επενδύσουν την εκπομπή τους σε CD και αν επιθυμούν το δικό τους φορητό υπολογιστή για να καταγράψουν το υλικό που θα δημιουργηθεί από το εργαστήριο.

Υπεύθυνοι εργαστηρίου:  Ποτέας Βαγγέλης, Τομαρά Μαρία δημοσιογράφοι στην ΕΡΑ Καλαμάτας
6) Τίτλος εργαστηρίου: "Ζωντανεύουμε τις κούκλες;"
Περιγραφή εργαστηρίου:
·         ιστορία του Κουκλοθέατρου
·         ο  ρόλος της κούκλας και η επιρροή της στα παιδιά και στη διαδικασία της εκπαίδευσης
·         είδη θεατρικής κούκλας
·         πώς φτιάχνεται μία κούκλα; πώς κινείται; πως μιλάει;( βασικοί κανόνες)
·         εμψύχωση θεατρικής κούκλας "Ένα παραμύθι γεννιέται και ζούμε μέσα σε αυτό", δράση με ομάδες εργασίας
 Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
Υπεύθυνες εργαστηρίου : Αλεξανδρίδη Φανή, νηπιαγωγός στο δημόσιο 28 χρόνια και 13 στην ιδιωτική εκπαίδευση. Με επιμόρφωση σε  πολλά σεμινάρια που αφορούν την κούκλα και το κουκλοθέατρο, σεμινάρια αφήγησης και με σπουδαίους παραμυθάδες.
 Πετρουλάκη Λέττα, συνταξιούχος εκπαιδευτικός της Β/θμιας Εκπαίδευσης, πτυχιούχος της Γαλλικής Φιλολογίας Έχει συμμετάσχει σε πολλά θεατρικά σεμινάρια, καθώς επίσης και σε σεμινάρια κουκλοθέατρου, κατασκευής και εμψύχωσης θεατρικής κούκλας και μάσκας. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα ζωγραφικής, κεραμικής, ψηφιδωτού, κοσμήματος και αγιογραφίας.


7) Τίτλος εργαστηρίου: "Ηλεκτρονικό περιοδικό"
Περιγραφή εργαστηρίου:
Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού περιοδικού, δηλαδή ενός περιοδικού όχι τυπωμένου σε χαρτί, αλλά σε μορφή που μπορεί να διαβαστεί σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, σε ένα κινητό τηλέφωνο ή σε μια ταμπλέτα.
·         Για το εργαστήριο
Οι συμμετέχοντες:  καλό είναι να έχουν μαζί τους
1. το φορητό υπολογιστή τους με ένα μοντέρνο λειτουργικό σύστημα (Windows, Linux ή Mac OS X)
2. Το κατάλληλο λογισμικό το οποίο διατίθεται δωρεάν:
α) LibreOffice (Κειμενογράφος αντίστοιχος του Microsoft Word)
http://www.libreoffice.org
β) Gimp (Πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας)
http://www.gimp.org
γ) InkScape (Πρόγραμμα διανυσματικής σχεδίασης)
http://inkscape.org/
το οποίο θα το κατεβάσουμε για όποιον δεν το έχει
3. Προαιρετικά θα χρειαστούμε επίσης ένα λογαριασμό σε μια online υπηρεσία δημοσίευσης (π.χ. 
http://www.scribd.com ή http://issuu.com)
Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
Υπεύθυνος εργαστηρίου: Κλείσας Τάσος, Μεγάλωσα και πήγα σχολείο στην Καλαμάτα. Σπούδασα Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στη Ξάνθη. Μετά τις σπουδές μου δούλεψα ως προγραμματιστής σε διάφορες εταιρίες πληροφορικής. Το 2005 διορίστηκα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για κάποια χρόνια ήμουν τεχνικός ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Το 2011 δίδαξα στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πιστεύω ότι οι υπολογιστές μας ανοίγουν νέους ορίζοντες και μας βοηθάνε να καλλιεργήσουμε τα όποια ταλέντα διαθέτουμε. Σε αυτό το πλαίσιο ασχολούμαι ερασιτεχνικά με το ψηφιακό βίντεο, τη ψηφιακή φωτογραφία, την ηλεκτρονική μουσική και τη γραφιστική στον ελεύθερο χρόνο μου.

8) Τίτλος εργαστηρίου: " Η διαχείριση του  σκηνικού χώρου στο σχολείο"

Περιγραφή εργαστηρίου:
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΚΗΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΕ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ Ή ΜΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
·         Ανάλυση στοιχείων δρώμενου, ανίχνευση αναγκών και ανάδειξη κυρίαρχων στιγμών.
·         Ομαδοσυνεργατικότητα και κατανομή ρόλων και στο μαθητικό αλλά και στο διδακτικό προσωπικό.
·         Αναζήτηση πρώτων υλών κατασκευής.
·         Οργανόγραμμα κατασκευής.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
·         Τεχνική άμεσης μεγέθυνσης μιας εικόνας
·         Δημιουργία τρισδιάστατων στοιχείων
·         Σκηνικό 6 πλευρών με κύβους
·         Τεχνικές κατασκευής μάσκας
·         Φωτισμός
·         Χρήση των ΤΠΕ ως σκηνικού υποκατάστατου
Στο εργαστήριο θα προσπαθήσουμε να δοκιμάσουμε την εφαρμογή κατασκευής των παραπάνω περιπτώσεων (1-4) σε ένα κυκλικό σχήμα όπου όλοι θα «περάσουν» από όλες τις εφαρμογές.
Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
  • Υπεύθυνος εργαστηρίου: Σοφικίτης Φοίβος, καθηγητής καλλιτεχνικών

9) Τίτλος εργαστηρίου: "Εργαστήριο κινούμενης εικόνας με θέμα :  -ο κύκλος του νερού-"
Περιγραφή εργαστηρίου:

Μια εισαγωγή στην τεχνική της κινούμενης εικόνας (stop motion animation) , όπου με τη χρήση φυσικών υλικών θα δημιουργηθεί  ένα σύντομο σε διάρκεια οπτικοακουστικό έργο.
Σκοπός της εκπαιδευτικής αυτής  άσκησης είναι η εξοικείωση με τις βασικές αρχές της κινούμενης εικόνας και η πρακτική τους εφαρμογή στη δημιουργία μιας ταινίας  που θα σχετίζεται με το θέμα του νερού.
Ως υλικό για τον φυσικό καμβά της ιστορίας μας, θα χρησιμοποιήσουμε άμμο θαλάσσης και φυσικά αντικείμενα του θαλάσσιου περιβάλλοντος (ξυλαράκια, κοχύλια κλπ).
Πάνω στον καμβά αυτό θα σχεδιάσουμε βήμα-βήμα τον κύκλο του νερού εμπλουτιζοντάς τον με οποιοδήποτε άλλο στοιχείο προκύψει κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της ταινίας μας.  Η εύπλαστη ιδιότητα του βασικού υλικού μας, όπως είναι η άμμος, μας δίνει τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουμε άμεσα με περισσότερη ελευθερία έκφρασης , ενσωματώνοντας έτσι και το στοιχείο του τυχαίου και του αυθόρμητου.
Η ταινία που θα προκύψει, θα επεξεργαστεί (με ηχητική επένδυση και βασικό μοντάζ) και θα δοθεί στους συμμετέχοντες σε μορφή ψηφιακού αρχείου βίντεο.
Οι συμμετέχοντες μπορούν να φέρουν μαζί τους όποια φυσικά υλικά επιθυμούν να εντάξουν στην ιστορία που θα οπτικοποιηθεί.
Πέρα από τη διαδικασία μιας άσκησης η δραστηριότητα δημιουργίας μιας ταινίας κινούμενης εικόνας είναι πάνω από όλα , ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Ετοιμαστείτε να παίξουμε λοιπόν!
Αριθμός συμμετεχόντων: 12 άτομα 
Υπεύθυνος εργαστηρίου:  Ευάγγελος Βλαχάκης, κινηματογραφιστής, μέλος της ομάδας εκπαιδευτών κινηματογραφικής τέχνης KINOglaz.


 


10) Τίτλος εργαστηρίου: " Όταν το παραμύθι συνάντησε μια τάξη"
Περιγραφή εργαστηρίου:
Το ταξίδι των μαθητών μιας μικρής τάξης στο μαγικό κόσμο της γνώσης και των συναισθημάτων μέσα από τον κόσμο των παραμυθιών.
Πώς οι μικροί μαθητές από απλοί ταξιδευτές γίνονται πραγματικοί παραμυθάδες και δημιουργούν ένα παραμύθι που ξορκίζει τη βία και το φόβο από  το σχολείο.
Ένα παραμύθι βγαλμένο από τις σκέψεις των παιδιών, ένα παραμύθι που γελά στην ψυχή των παιδιών γιατί τα κάνει να γίνονται συνεργάτες και συνοδοιπόροι σ' ένα παραμυθένιο ταξίδι στον κόσμο της δημιουργίας.

Επίσης μία  πρώτη γνωριμία με  το κόσμο των Audio Books / Ακουστικά βιβλία

Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα 
Υπεύθυνοι εργαστηρίου:  Μαρία Μποζιονέλου ΠΕ 70
Παναγιώτης Μουσταΐρας ΠΕ70, Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Διευθυντής στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Άργους



Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μπορούν να πάρουν μέρος σε ένα μόνο βιωματικό εργαστήριο διάρκειας 3 ωρών το οποίο θα το δηλώνουν εξαρχής. 



Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες
Να έχουν μαζί τους, ανάλογα με το εργαστήριο που θα δηλώσουν συμμετοχή, και τα αντίστοιχα υλικά.
Να έχουν μαζί τους σημειωματάριο και στυλό.
Κι αν έχουν όρεξη ….δεχόμαστε για μια ακόμα φορά και κουλουράκια, γλυκίσματα, κέικ, κ.τ.λ. παρέα με τις συνταγές,  για την ώρα του καφέ και της χαλάρωσης!
Πού και πότε θα δηλώσετε συμμετοχή?
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή για το εργαστήριο μέχρι τη Δευτέρα 15 Απριλίου  στο τηλέφωνο: 6976390430 (Σίση Πλακονούρη) ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: peekpe.pel@gmail.com, εφόσον υπάρχουν θέσεις συμμετοχής.
Θα τηρηθεί απόλυτη  σειρά προτεραιότητας και γι αυτό δηλώστε εγκαίρως το εργαστήριο που σας ενδιαφέρει να παρακολουθήσετε. Αν  έχει συμπληρωθεί ο αριθμός συμμετεχόντων σ΄ αυτό  θα πρέπει να δηλώσετε στη δεύτερη επιλογή σας κ.ο.κ. Για τη συμμετοχή σας θα ενημερώνεστε κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας.
Τρόποι ενημέρωσης για τις δράσεις της ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου
Μπορείτε επίσης να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες της ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου  και στο διαδίκτυο, στο blog http://peekpepeloponnisou.blogspot.gr και στο fb, στην ομάδα: ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου.  

Θέλετε να βοηθήσετε στην οργάνωση του σεμιναρίου?
Επειδή όλες οι δράσεις της ΠΕΕΚΠΕ γίνονται εθελοντικά από όλους , όποιος συνάδελφος επιθυμεί μπορεί να μας δηλώσει και την συμμετοχή του στη γραμματεία του βιωματικού εργαστηρίου. Οι ώρες απασχόλησης θα είναι μισή ώρα πριν την έναρξη και μισή ώρα μετά την  λήξη. Συμμετοχή γι΄ αυτό  μπορείτε να δηλώσετε στο τηλ. 6976390430.
Τέλος ευχαριστούμε πολύ όλους τους επιμορφωτές – υπεύθυνους εργαστηρίων, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας και εθελοντικά συμμετέχουν καθώς και τις ομάδες: Ομάδα εκπαιδευτών κινηματογραφικής τέχνης KINOglaz , Πειραματική Σκηνή Καλαμάτας και Φωτογραφική Λέσχη Καλαμάτας για τη συνεργασία.   


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
«Απο-Δράσεις τεχνών και υδάτων»
15.45 – 16.00  :  Προσέλευση - εγγραφές
16.00-16.10 :Καλωσόρισμα «Η ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου σας                                                         υποδέχεται... και συστήνεται»
16.10- 16.20:  Καλωσόρισμα από το Διευθυντή του 2ου Γυμνάσιου                                            Καλαμάτας                         
16.20-16. 40: Παρεμβάσεις για το νερό από Πανεπιστημιακούς και                                        εκπροσώπους Μ.Κ.Ο.   
16.40 – 20.00: «Βιωματικά εργαστήρια»  χωρισμός σε 10  ομάδες, 
1        .   "Stop-motion και βασικές αρχές animation"
2        .     " Φωτογραφία"
3        .   "Τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση"
4        .   "Κίνηση και έκφραση"
5        .   "Ραδιοφωνική παραγωγή"
6        .   "Ζωντανεύουμε τις κούκλες"
7        .   "Ηλεκτρονικό περιοδικό"
8        .   "Εργαστήριο κινούμενης εικόνας με θέμα :  -ο κύκλος του νερού-"
9        .   "Η διαχείριση του  σκηνικού χώρου στο σχολείο "
1        .   " Όταν το παραμύθι συνάντησε μια τάξη"

18.30 - 19.00:   Διάλλειμα – καφές- χειροποίητα κουλουράκια….
20.00 – 21.00 :   Ολομέλεια - παρουσίαση των εργασιών των ομάδων
                              συζήτηση-ερωτήσεις-ιδέες-κατάθεση εμπειριών 
21.00                Αξιολόγηση - Βεβαιώσεις …………….εις το επανιδείν  
Με εκτίμηση  για τη Διοικούσα Επιτροπή

       Η Πρόεδρος                                               Η Γραμματέας

Σίση  Πλακονούρη                                            Λίλιαν Καραβά







ΠανελλΗνια Ενωση ΕκπαιδευτικΩν
για την ΠεριβαλλοντικΗ ΕκπαΙδευση              
pekpe-525      ΠαρΑρτημα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ  





4ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Καλαμάτα, 15-1-2013

Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες
 Σας στέλνουμε το τελικό πρόγραμμα του  διήμερου σεμιναρίου που θα γίνει  στην Αθήνα στις 26 και 27 Ιανουαρίου.  Την οργάνωση  την έχει  το ΚΠΕ Λαυρίου  και το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που είναι μέλη της  περιβαλλοντικής δράσης της ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου: "Σχολεία με κήπο"
 Το  θέμα του σεμιναρίου είναι :

"Οι κήποι ταξιδεύουν από το Βοτανικό ... στο Λαύριο"

Πρόγραμμα σεμιναρίου
Σάββατο 26/1/2013
8.30                 Αναχώρηση από Καλαμάτα από την πλατεία Ταξιαρχών με λεωφορείο
11.30               Άφιξη στο χώρο του Βοτανικού κήπου - παραλαβή υλικού  -  Καφές
11.30 - 14.00  Παράλληλα Εργαστήρια από την Π.Ο του ΚΠΕ Λαυρίου
·         Τα ιστορικά φυτά οι μύθοι και  η σημασία τους για την ζωή μας
·         Φυτά οικονομικού ενδιαφέροντος και αειφορική διαχείριση
14.00- 14.30     Παρουσίαση εργαστηρίων- Συζήτηση
14.30- 15.00     Διάλειμμα- ελαφρύ γεύμα 
15.00 – 16.30   Ξενάγηση στο Βοτανικό κήπο Βαλλιανάτου ,Προϊσταμένη του
                             Β. κήπου
16.30 –  17.30  Μετακίνηση στο ΚΠΕ Λαυρίου
17.30 – 18.30   Ξεκούραση
18.30  - 19.00    Γνωριμία με τους χώρους του ΚΠΕ ξενάγηση στο Τεχνολογικό                                             πάρκο
19.00 – 20.00   Βιωματικό εργαστήριο
                               Συζήτηση Α. Αθανασόπουλος, Υπεύθυνος ΚΠΕ – Μπία Δήμητρα                            Αναπληρώτρια Υπεύθυνη ΚΠΕ
20.00                  Δείπνο

Κυριακή 27/1/2013

9.30- 10.00       Ενημέρωση- προετοιμασία για το πεδίο -  Καφές
10.00                 Αναχώρηση για τον Εθνικό δρυμό Σουνίου.
10.00 – 13.30   Μελέτη πεδίου σε ομάδες (Ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον                     σχέσεις ισορροπίας ή ανταγωνισμού) από μέλη της Π.Ο  Λαυρίου
13.30 -  14.30  Βόλτα στο Σούνιο
14.30 – 15.0     Επιστροφή στο ΚΠΕ -  Παρουσίαση των αποτελεσμάτων –                                     Συζήτηση- Παραλαβή βεβαιώσεων
15.00                   Γεύμα
16.30 - 17.30      Μετακίνηση στο Χαϊδάρι
17.30 -  19.00     Γνωριμία, καφές και ανταλλαγή εμπειριών
                                   με τους εκπαιδευτικούς -    συγκαλλιεργητές της Γ'                                                                                  Αθήνας και της Δυτικής   Αττικής.
19.00 - 22.00      Επιστροφή

ΔΗΛΩΣΕΙΣ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΛΙΓΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Δηλώσεις για το σεμινάριο στο τηλέφωνο 6976390430 Σίση Πλακονούρη, στη  Λίλιαν Καραβά  τηλ. 6972373426, στην Ελένη  Στραβάκου τηλ.6977441638, στην Αφροδίτη Χριστοπούλου τηλ.6936470427 και στο Δημήτρη Δημητρίου τηλ.  6972612275  και στη  ηλεκτρονική διεύθυνση  peekpe.pel@gmail.com.
Τέλος ευχαριστούμε πολύ την παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Λαυρίου , τον Υπεύθυνο Αντρέα Αθανασόπουλο και την Αναπληρώτρια Υπεύθυνη Δήμητρα Μπιά  για την οργάνωση του σεμιναρίου καθώς και τις Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Πρωτοβάθμιας Ελένη Νιάρχου και Δευτεροβάθμιας  Ιωάννα Ντίνου της Γ' Περιφέρειας Αθήνας καθώς και την Αλεξάνδρα Τσίγκου , Υπεύθυνη  Περιβαλλοντικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Αττικής για τη συνεργασία με εκπαιδευτικούς της περιοχής τους,  που ασχολούνται με σχολικούς κήπους. 


ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΠΕΕΚΠΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΚΗΠΟ
  

 

Το 6ο Συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ με τίτλο "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα. Η εμπειρία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος" θα γίνει στη Θεσσαλονίκη στις 30/11 & 1-2/12/2012


επισκευθείτε τη σελίδα του Συνεδρίου
https://sites.google.com/site/6osynedriopeekpe/






Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών
για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
      Παράρτημα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ                           
   Κaλamata , 16-10-2012
                 


Βιωματικά εργαστήρια στη φύση
  • Εργαστήριο δημιουργίας κήπου,  Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012
στο αγρόκτημα φυσικής καλλιέργειας Φοίφα
Το παράρτημα της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. Πελοποννήσου (Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) στο πλαίσιο της δημιουργίας περιβαλλοντικής ομάδας δράσης "Σχολεία με κήπο", που θα υλοποιηθεί  όλη τη σχολική χρονιά 2012-2013 οργανώνει σε συνεργασία με την ομάδα "Ανώνυμοι Σποροφύλακες" στο αγρόκτημα φυσικής καλλιέργειας Φοίφα δύο βιωματικά εργαστήρια. Αυτά θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς που θα φτιάξουν κήπο στο σχολείο τους να ξεκινήσουν τη δημιουργία του.
Στο εργαστήριο δημιουργίας κήπου θα δοθεί η δυνατότητα μέσα από "απλά μαθήματα", βιωματικά, να ξεκινήσουμε τη δημιουργία ενός κήπου. Φυτεύοντας εποχιακά λαχανικά και αρωματικά βότανα, χρησιμοποιώντας σπόρους από ντόπιες ποικιλίες και καλλιεργητικές μεθόδους φιλικές στο περιβάλλον θα δούμε βήμα βήμα τη δημιουργία ενός κήπου. Θα μοιραστούμε  απλές καλλιεργητικές συμβουλές  και την εμπειρία από κήπους παραδοσιακής καλλιέργειας φτιαγμένους με  ευαισθησία και μια άλλη λογική ισορροπίας με το περιβάλλον. Θα γίνει επίσης ενημέρωση για τη λειτουργία  κομποστοποιητή και τη χρήση του κομπόστ. 
Στο εργαστήριο θα γίνει και ανταλλαγή σπόρων από ντόπιες ποικιλίες.
Στο τέλος θα υπάρξει χρόνος για συζήτηση και τη συγκρότηση της ομάδας των εκπαιδευτικών,  που θα υλοποιήσει τη δράση: "Σχολεία με κήπο"
Το εργαστήριο θα γίνει στο αγρόκτημα φυσικής καλλιέργειας Φοίφα στη νέα είσοδο (δίπλα στην ΑVIN). Η διάρκεια του εργαστηρίου είναι από τις 10.00 π.μ. - 2.00 μ.μ και η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όλους. Για πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής στα τηλ.:  6976390430, 6972755079.
Είναι απαραίτητο οι συμμετέχοντες να φοράνε ρούχα και παπούτσια εργασίας .



Για την ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου


Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                             Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


                            Πλακονούρη  Σίση                               Καραβά Λίλιαν  







ΠανελλΗνια Ενωση ΕκπαιδευτικΩν
   για την ΠεριβαλλοντικΗ ΕκπαΙδευση
                                        ΠαρΑρτημα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ                         
    Κaλamata , 10-10-2012
                

Δημιουργία ομάδας περιβαλλοντικής δράσης:
" Σχολεία με κήπο"
ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ σχ. χρ. 2012-2013

          Το παράρτημα της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. Πελοποννήσου (Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) σε συνεργασία με την ομάδα :"Ανώνυμοι Σποροφύλακες το αγρόκτημα  φυσικής καλλιέργειας Φοίφα, το “RE:THINK PROJECT”, τη στήριξη Δήμων του ν. Μεσσηνίας, Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων  και την επιστημονική καθοδήγηση του  Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού " ΔΗΜΗΤΡΑ" καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην  περιβαλλοντική δράση: "Σχολεία με κήπο", που θα υλοποιηθεί  όλη τη σχολική χρονιά 2012-2013.
Η ιδέα γεννήθηκε την περσινή χρονιά, αγκαλιάστηκε με μεγάλο ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς και  θα ξεκινήσει φέτος να εφαρμόζεται.
Στόχος είναι η δημιουργία της ομάδας εκπαιδευτικών-συντονιστών, που θα δημιουργήσουν παρέα με τους μαθητές και  τους γονείς( προαιρετικά),  κήπους στα σχολεία τους.
Σκοπός της ομάδας: "Σχολεία με κήπο" είναι η δημιουργία από τα  μέλη της σχολικής κοινότητας ενός κήπου χαράς και εργασίας, με βάση τις ανάγκες της,  προσανατολισμένου στην αειφορία. Ταυτόχρονα     προωθείται  η ιδέα της καλλιέργειας και διάσωσης των τοπικών ποικιλιών και σπόρων.
           Με τις μεθόδους της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και μέσα από τη συνεργατική μάθηση,  ο κήπος  μπορεί να αναδείξει στο μικροεπίπεδο μια προσέγγιση βιώσιμης ανάπτυξης με οικολογική ευαισθησία και ολιστική διαχείριση προϊόντων και ενεργειακών πόρων.  Κάθε γωνιά του μπορεί να είναι ένα μικρό εργαστήρι μελέτης και συνειδητοποίησης των ευαίσθητων περιβαλλοντικών ισορροπιών και των επιπτώσεών τους στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.  Μέσα από δραστηριότητες με πρακτικο-βιωματικό αντίκρισμα, σε ένα περιβάλλον σχολικού κήπου οι μαθητές θα έχουν τη χαρά της δημιουργίας και διαμόρφωσής του σε ένα ανοιχτό στη κοινωνία σχολείο. Γνώσεις και δεξιότητες καλλιέργειας, επαφή με τη φύση, χαρά, υπευθυνότητα, δημιουργικότητα, ομαδική δουλειά, συνεργασία και επικοινωνία είναι μερικά από τα θετικά της δημιουργίας κήπου. Επιπλέον είναι σημαντικό οι μαθητές  να μάθουν την περιβαλλοντική, διατροφική και οικονομική αξία καλλιέργειας τοπικών προϊόντων.
           Ο κήπος μπορεί να περιλαμβάνει λαχανικά (ντομάτα, πατάτα, κολοκυθιά, αγγουριά, κ.α.),  αρωματικά βότανα (λεβάντα, δυόσμο, μελισσοβότανο, κ.α.) και λουλούδια με έμφαση πάντα στη χρήση  ενδημικών φυτών  και σπόρων από  ντόπιες ποικιλίες.
          Μπορεί να αναπτύσσεται στην  αυλή  του σχολείου ή σε γειτονικό  ελεύθερο χώρο που θα παραχωρήσει ο Δήμος. Μπορεί επίσης να αναπτύσσεται σε χώρο (παρτέρια, κρεμαστά παρτέρια, κ. λ. π.),  που θα διαμορφωθεί στο σχολείο με ιδιοκατασκευές. Να λειτουργεί παράλληλα ,όπου είναι εφικτό,  και κομποστοποιητής.
          Οι εκπαιδευτικοί της ομάδας, που θα δημιουργήσουν κήπους θα έχουν τη δυνατότητα:
ü  να προμηθευτούν σπόρους από ντόπιες ποικιλίες
ü  να αναζητήσουν χώρο δημιουργίας του κήπου και εκτός σχολείου σε συνεργασία με το Δήμο
ü  να έχουν καθοδήγηση από ειδικούς επιστήμονες - συνεργάτες της ομάδας
ü  να παρακολουθήσουν  "απλά μαθήματα"  δημιουργίας κήπου
ü  να έχουν βοήθεια στην καλλιέργεια (σκάψιμο, όργωμα κ.λ.π.)
ü  να συμμετέχουν σε επιμορφωτικές δράσεις, που θα οργανώνονται όλη τη χρονιά
ü  να προμηθευτούν ιδιοκατασκευές για καλλιέργεια,  σε περίπτωση δυσκολίας εύρεσης άλλου χώρου
ü  να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και να ανταλλάσσουν ιδέες με τα άλλα μέλη της ομάδας σε τακτικές συναντήσεις
ü  να συνεργαστούν με αντίστοιχες πρωτοβουλίες σχολείων σε άλλα μέρη της Ελλάδας( Κρήτη, Αττική  κ.τ.λ.)  
Πού και πότε θα δηλώσετε συμμετοχή?
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή για την ομάδα περιβαλλοντικής δράσης "Σχολεία με κήπο"  μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2012  ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: peekpe.pel@gmail.com.   ή στο τηλέφωνο 6976390430.
Μπορείτε να συμμετέχετε επίσης  στα δύο εργαστήρια βιωματικά εργαστήρια στις 13 και 20 Οκτωβρίου 2012  στο κτήμα φυσικής καλλιέργειας Φοίφα, τα οποία θα αποτελέσουν  πολύτιμο οδηγό για το ξεκίνημα και τη λειτουργία κήπου στο σχολείο.

Στο εργαστήριο δημιουργίας κήπου  το Σαββάτο 20  Οκτωβρίου θα δοθεί η δυνατότητα μέσα από "απλά μαθήματα", βιωματικά, να ξεκινήσουμε τη δημιουργία ενός κήπου. Φυτεύοντας εποχιακά λαχανικά και αρωματικά βότανα, χρησιμοποιώντας σπόρους από ντόπιες ποικιλίες και καλλιεργητικές μεθόδους φιλικές στο περιβάλλον θα δούμε βήμα βήμα τη δημιουργία ενός κήπου. Θα μοιραστούμε  απλές καλλιεργητικές συμβουλές  και την εμπειρία από κήπους παραδοσιακής καλλιέργειας φτιαγμένους με  ευαισθησία και μια άλλη λογική ισορροπίας με το περιβάλλον. Θα γίνει επίσης ενημέρωση για τη λειτουργία  κομποστοποιητή και τη χρήση του κομπόστ. 
Στο εργαστήριο θα γίνει και ανταλλαγή σπόρων από ντόπιες ποικιλίες.
Στο τέλος θα υπάρξει χρόνος για συζήτηση και τη συγκρότηση της ομάδας των εκπαιδευτικών,  που θα υλοποιήσει τη δράση: "Σχολεία με κήπο"
Το εργαστήριο θα γίνει στο αγρόκτημα φυσικής καλλιέργειας Φοίφα στη νέα είσοδο (δίπλα στην ΑVIN). Η διάρκεια του εργαστηρίου είναι από τις 10.00 π.μ. - 2.00 μ.μ και η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όλους. Για πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής στα τηλ.:  6976390430, 6972755079.
Είναι απαραίτητο οι συμμετέχοντες να φοράνε ρούχα και παπούτσια εργασίας .
Μπορείτε επίσης να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες της ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου  και στο διαδίκτυο, στο fb, στην ομάδα: ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου. 

Με εκτίμηση  για τη Διοικούσα Επιτροπή
       Η Πρόεδρος                                              Η Γραμματέας
Σίση  Πλακονούρη                                            Λίλιαν Καραβά



φυσική γεωργία
NATURAL FARMING

Εργαστήρι δημιουργίας σβόλων για μικρούς και μεγάλους
Αγρόκτημα ΦΟΙΦΑ(ΝΕΑ ΕΙΣΟΔΟΣ , ΚΑΛΑΜΑΤΑ) 

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

 Η Φυσική Γεωργία επανεμφανίστηκε στην πράξη από έναν Ιάπωνα γεωπόνο, τον Μασανόμπου Φουκουόκα, ο οποίος είχε την ταπεινότητα και το σεβασμό να αφουγκραστεί την φύση και σε συνεργασία με αυτή, να καλλιεργήσει τη γη.
Η μέθοδος Φουκουόκα (fukuoka) έγκειται στην ταυτόχρονη σπορά δασικών δέντρων , θάμνων, καρποφόρων δέντρων, φυτών χλωρής λίπανσης, λαχανικών και δημητριακών πριν αρχίσει η εποχή των βροχών. Για να προστατευθούν οι σπόροι από τα πουλιά και τα τρωκτικά τοποθετούνται σε σβώλους από άργιλο (seed balls).Οι σβώλοι στη συνέχεια αφήνονται στο προς καλλιέργεια / αναδάσωση έδαφος.
Σας καλούμε να μοιραστείτε μαζί μας αυτήν την εμπειρία και να διερευνήσουμε την αξία της φυσικής γεωργίας σε σχεση με την αναδόμηση του φτωχού-μολυσμένου εδάφους, με τις αναδασώσεις αλλά και με την  δόμηση μιας νέας οπτικής του φυσικού μας κόσμου.
Το εργαστήρι αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά εργαστηριών πάνω στο τρίπτυχο  ...............(Δικτυο σχολικων λαχανοκηπων, παραδοσιακή καλλιεργεια-φυσικη καλλιεργεια-αναδασωση) και πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ΠΕΕΚΠΕ.
Για πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής
mob:6972755079, 6976390430

Κ Α Τ Α Σ Τ Α Τ  Ι  Κ Ο
Του Συλλόγου «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΕΕΚΠΕ»            
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄
ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΕΔΡΑ – ΣΚΟΠΟΣ - ΜΕΣΑ 
Αρθρο 1 : ΕΠΩΝΥΜΙΑ
     Ιδρύεται Σύλλογος με την επωνυμία «Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση -ΠΕΕΚΠΕ». 
Αρθρο 2 : ΕΔΡΑ
    Έδρα του Συλλόγου ορίζεται η Αθήνα, τα δε γραφεία του θα βρίσκονται στην οδό                        .Ο Σύλλογος μπορεί ν ΄ αλλάζει γραφεία στα όρια της έδρας του, χωρίς ν ΄ απαιτείται γι ΄ αυτό τροποποίηση του καταστατικού.

Αρθρο 3 : ΣΚΟΠΟΣ
    Σκοποί της ΠΕΕΚΠΕ είναι: :                                                             \
 Η με κάθε τρόπο ενίσχυση και προώθηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και σε εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων
  Η επικοινωνία και αλληλοβοήθεια των εκπαιδευτικών που ασχολούνται με περιβαλλοντικά προγράμματα.
  Η δημιουργία και λειτουργία κέντρων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και κέντρου τεκμηρίωσης.
  Ο επιστημονικός προβληματισμός, η μελέτη και η προώθηση της έρευνας γύρω από τα περιβαλλοντικά προγράμματα στον ελλαδικό χώρο και γενικότερα, η εκλαϊκευσή τους και η διοχέτευση ενημέρωσης σε θέματα περιβάλλοντος και οικολογίας.
   Η δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης για την προστασία και διαχείρηση του περιβάλλοντος.
    Η συστηματική συμβολή, μέσα από τα παραπάνω, στη διαμόρφωση μιας ανθρώπινης συμπεριφοράς  που θα σέβεται και θα προφυλάσσει τη φύση.
   Η ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών με άλλους εθνικούς ή διεθνείς οργανισμούς ή οργανώσεις που ασχολούνται με τα αντικείμενα αυτά. 
Αρθρο 4 : ΜΕΣΑ
   Μέσα για την προώθηση και επίτευξη των παραπάνω σκοπών είναι :
   Η διοργάνωση εκδηλώσεων, σεμιναρίων, διαλέξεων, συνεδρίων.
   Η διεξαγωγή ερευνών και εκπόνηση μελετών, προγραμμάτων και πληροφορικών συστημάτων, η έκδοση επιστημονικών και εκπαιδευτικών βιβλίων, εντύπων, περιοδικών, συγγραμμάτων, επιμορφωτικών φυλλαδίων, ανακοινώσεων κλπ., η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών, οπτικοακουστικού υλικού, η προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
   Η συνεργασία για τα παραπάνω με σχολεία, πανεπιστημιακούς φορείς, εκπαιδευτικά ιδρύματα, ερευνητικά και επιστημονικά κέντρα, οικολογικές οργανώσεις, καθώς και άλλους συλλόγους, εταιρίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και φυσικά ή νομικά πρόσωπα πάσης φύσεως, που επιδιώκουν τους ίδιους ή συγγενείς σκοπούς.
  Η διεκδίκηση συμβουλευτικού ρόλου στα εκπαιδευτικά πράγματα με παραστάσεις, διαβήματα και προτάσεις προς όλα τα όργανα διοίκησης της εκπαίδευσης και λοιπούς αρμόδιους φορείς.
  Η δημιουργία επιτροπών και τμημάτων μελετών και ερευνών σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.
  Η διεθνής συνεργασία με οργανισμούς, σχολικούς και πανεπιστημιακούς φορείς, ερευνητικά και επιστημονικά κέντρα, φυσικά ή νομικά πρόσωπα επιδιώκοντα αντίστοιχους σκοπούς, στον ευρωπαϊκό και ευρύτερο διεθνή χώρο, καθώς και η καθιέρωση σταθερών δεσμών επικοινωνίας, αλληλοενημέρωσης και συνεργασίας με φορείς όπως οι Ευρωπαϊκές Κοινότητες και ο Ο.Η.Ε.
  Κάθε εν γένει επιστημονική, πνευματική και κοινωνική δραστηριότητα που προωθεί τους σκοπούς του Συλλόγου, με παράλληλη δημιουργία τεχνολογικής και οικονομικής υποδομής για την ανάπτυξή τους. 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β ΄
ΠΕΡΙ ΜΕΛΩΝ 
Αρθρο 5 : ΜΕΛΗ
   Μέλη του Συλλόγου μπορούν να γίνουν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων που ασχολούνται, με οποιοδήποτε τρόπο, με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, πράγμα που πιστοποιείται ενυπόγραφα από δύο τουλάχιστον μέλη της ΠΕΕΚΠΕ. Οι αιτήσεις εγγραφής τους υποβάλλονται στο Διοικητικό Συμβούλιο και επικυρώνονται από τη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου.
    Όλα τα μέλη, εφ ΄ όσον είναι ταμειακά τακτοποιημένα, έχουν πλήρη και ίσα μεταξύ τους δικαιώματα, δυνάμενα να μετέχουν και να ψηφίζουν στις Γενικές Συνελεύσεις, να εκλέγουν και να εκλέγονται στα όργανα του Συλλόγου, να λαμβάνουν γνώση όλων των στοιχείων που αφορούν τις υποθέσεις του Συλλόγου και γενικά να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες του τις δραστηριότητες.
   Κάθε μέλος μπορεί να αποχωρήσει ελεύθερα από το Σύλλογο.
   Τα μέλη έχουν καθήκον να εργάζονται για την ευόδωση των σκοπών του Συλλόγου.
   Διαγράφεται από το Σύλλογο, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, το μέλος που δεν έχει τακτοποιηθεί ταμειακά για δύο συνεχή χρόνια, εκτός και αν αποφασίσει διαφορετικά η Γενική Συνέλευση. 
Αρθρο 6 : ΕΠΙΤΙΜΑ ΜΕΛΗ
  Επίτιμα μέλη της ΠΕΕΚΠΕ ανακηρύσσονται, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, άτομα που έχουν προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στο Σύλλογο ή σε προσπάθειες αντίστοιχες με τους σκοπούς του Συλλόγου. Τα επίτιμα μέλη στερούνται του δικαιώματος ψήφου, εκλέγειν και εκλέγεσθαι, έχουν όμως δικαίωμα να μετέχουν στις συνεδριάσεις της Γενικής Συνέλευσης και να λαμβάνουν το λόγο σ ΄ αυτές. 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΄
ΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ        
Αρθρο 7 : ΠΟΡΟΙ
   Πόροι της ΠΕΕΚΠΕ είναι :
  α) Οι ετήσιες εισφορές (συνδρομές) των μελών της.
  β) Περαιτέρω προαιρετικές εισφορές των μελών της, προσφορές επίτιμων μελών, φίλων και υποστηρικτών της.
  γ) Επιχορηγήσεις κρατικών ή διεθνών οργανισμών, επιχορηγήσεις και δωρεές του Δημοσίου, δημοσίων ή ιδιωτικών φορέων, νομικών προσώπων κάθε μορφής ή και φυσικών προσώπων, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
 δ) Έσοδα από τις εκδηλώσεις, εκδόσεις, παραγωγές και άλλες δραστηριότητες της.
 ε) Κάθε άλλο νόμιμο έσοδο.
 Η διαχείριση των πόρων γίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο.    
Αρθρο 8 : ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΕΛΩΝ
    Τα μέλη του Συλλόγου καταβάλλουν ετήσια εισφορά (συνδρομή), το ύψος της οποίας καθορίζεται εκάστοτε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης. Η Γενική Συνέλευση μπορεί να ορίσει και ένα ποσό ως δικαίωμα εγγραφής για τα νέα μέλη του Συλλόγου.   
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ ΄
ΟΡΓΑΝΑ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αρθρο 9 : ΟΡΓΑΝΑ
   Όργανα του Συλλόγου είναι : α) η Γενική Συνέλευση, β) το Διοικητικό Συμβούλιο και γ) η Εξελεγκτική Επιτροπή. 
Αρθρο 10 : Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
   Η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο και κυρίαρχο όργανο του Συλλόγου.
   Συζητά και αποφασίζει για όλα τα θέματα και τις δραστηριότητές του.
   Ασκεί τον έλεγχο και την εποπτεία στα άλλα όργανα του Συλλόγου.
   Συνέρχεται τακτικά κάθε έτος, στo διάστημα Οκτωβρίου με Δεκέμβριο, σε τόπο που εναλάσσεται κάθε φορά, ώστε να καλύπτεται όσο το δυνατό καλύτερα ο ελλαδικός χώρος. Ο ακριβής τόπος και χρόνος σύγκλησής της καθορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο και γνωστοποιείται με έγγραφη πρόσκληση του προς τα μέλη του Συλλόγου (η οποία περιλαμβάνει και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης), τουλάχιστον δύο μήνες πριν τη σύγκλησή της.
   Κάθε δύο χρόνια, η τακτική Γενική Συνέλευση έχει εκλογοαπολογιστικό χαρακτήρα.  
   Η ημερήσια διάταξη της τακτικής Γενικής Συνέλευσης περιλαμβάνει οπωσδήποτε : ενημέρωση από το Δ.Σ. για τη χρονιά που πέρασε και προγραμματισμό για την επόμενη.
    Η ημερήσια διάταξη της τακτικής εκλογοαπολογιστκής Γενικής Συνέλευσης περιλαμβάνει οπωσδήποτε και τα εξής : α) Απολογισμό διαχείρησης του Δ.Σ., β) Οικονομικό απολογισμό – Προϋπολογισμό, γ) Απόφαση περί απαλλαγής ή όχι του Δ.Σ. από κάθε ευθύνη, με βάση την έκθεση της Εξελεγκτικής Επιτροπής, δ) Ορισμό διά κληρώσεως Εφορευτικής Επιτροπής και εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου και νέας Εξελεγκτικής Επιτροπής.
   Έκτακτα συνέρχεται η Γενική Συνέλευση οποτεδήποτε αποφασίσει τούτο το Διοικητικό Συμβούλιο ή όταν, με έγγραφη αιτιολογημένη πρόταση, ζητήσουν τη σύγκλησή της τρία τουλάχιστον μέλη του Δ.Σ. ή το 20% τουλάχιστον των ταμειακά τακτοποιημένων μελών του Συλλόγου. Στην περίπτωση αυτή, η σύγκληση της συνέλευσης, με ευθύνη του Δ.Σ., πρέπει να γίνει μέσα σε 30 μέρες το πολύ από την υποβολή της πρότασης, η οποία πρόταση μαζί με την πρόσκληση του Δ.Σ. κοινοποιείται από το Δ.Σ. προς όλα τα μέλη του Συλλόγου.
   Την ευθύνη σύγκλησης των Γενικών Συνελεύσεων (τακτικών ή εκτάκτων) έχει πάντα το Δ.Σ. Αν τούτο αδρανεί να συγκαλέσει την έκτακτη Γενική Συνέλευση, αυτή μπορεί να συγκληθεί από τους ζητούντες τη σύγκλησή της, με πρόσκληση προς τα λοιπά μέλη του Συλλόγου, ως ανωτέρω.      
Αρθρο 11 : ΑΠΑΡΤΙΑ – ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
    Η Γενική Συνέλευση (τακτική ή έκτακτη) βρίσκεται σε απαρτία όταν παραβρίσκονται σε αυτήν τουλάχιστον το 50% + 1 των ταμειακά τακτοποιημένων μελών του Συλλόγου. Για τον υπολογισμό της απαρτίας προσμετρώνται και όσα μέλη, κωλυόμενα να παραστούν, έχουν αποστείλει γραπτή παρέμβαση ή έχουν ταχυδρομήσει την ψήφο τους, ως κατωτέρω,  (στην περίπτωση της εκλογοαπολογιστικής).
    Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνέλευση επαναλαμβάνεται στον ίδιο τόπο και στην ίδια ώρα μετά από οκτώ ημέρες, οπότε είναι σε απαρτία με την παρουσία του 25% τουλάχιστον των ταμειακά τακτοποιημένων μελών. Ειδικά πάντως για τις περιπτώσεις τροποποίησης του καταστατικού και διάλυσης του Συλλόγου, απαιτείται πάντοτε απαρτία με την παρουσία του 50% + 1 των μελών.
   Οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων μελών, εκτός από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 22 του παρόντος, για τα οποίες απαιτείται ειδική πλειοψηφία των ¾ των παρόντων μελών. Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη του Συλλόγου.
    Η ψηφοφορία γίνεται με ανάταση της χειρός, πλην της εκλογής Διοικητικού Συμβουλίου και Εξελεγκτικής Επιτροπής, που γίνεται με μυστική ψηφοφορία, όπως κατωτέρω ορίζεται. 
Αρθρο 12 : ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ – ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ
   Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΕΚΠΕ αποτελείται από οκτώ (8) μέλη του Συλλόγου και τέσσερα (4) αναπληρωματικά και εκλέγεται για μια περίοδο δύο ετών, μετά το πέρας της εκλογοαπολογιστικής τακτικής Γενικής Συνέλευσης.
   Υποψηφιότητα για το Δ.Σ. μπορούν να υποβάλουν όλα τα ταμειακά μέλη του Συλλόγου. Το Δ.Σ. στέλνει ψηφοδέλτια στα μέλη του Συλλόγου ένα μήνα πριν τη Γενική Συνέλευση.
   Δικαίωμα ψήφου έχουν και όσα μέλη, ταμειακά τακτοποιημένα, κωλύονται να είναι παρόντα στη Γενική Συνέλευση και ασκούν το δικαίωμά τους ταχυδρομικά. Στην περίπτωση αυτή, αποστέλλουν το φάκελλο με το ψηφοδέλτιο και την ψήφο τους με συστημένη επιστολή στο Δ.Σ., εντός της οποίας εσωκλείουν και φωτοτυπία της ταυτότητας ή του διαβατηρίου τους.
    Τα ψηφοδέλτια καταρτίζονται από το Δ.Σ. με βάση τις υποβληθείσες υποψηφιότητες και στέλνονται σε όλα τα μέλη. Σε κάθε ψηφοδέλτιο επιτρέπονται μέχρι τέσσερις σταυροί  προτίμησης. Σε περίπτωση ενός ψηφοδελτίου, η εκλογή γίνεται κατά σειρά επιτυχίας στη σταυροδότηση. Αν υπάρχουν περισσότερα του ενός ψηφοδέλτια, τότε οι θέσεις στο Δ.Σ. κατανέμονται στα ψηφοδέλτια με την απλή αναλογική.
    Σε περίπτωση παραίτησης ή άλλου μόνιμου κωλύματος μέλους του Δ.Σ., τούτο αντικαθίσταται από τον επόμενο του ψηφοδελτίου σε σταυρούς επιτυχίας.
   Περισσότερες λεπτομέρειες για το σύστημα εκλογής, τις προθεσμίες κατάρτισης των ψηφοδελτίων κλπ., μπορούν να ρυθμίζονται από Εσωτερικό Κανονισμό του Συλλόγου. 
Αρθρο 13 : ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ.
   Το Δ.Σ. συνεδριάζει τακτικά μια φορά το μήνα και έκτακτα όποτε κρίνει αναγκαίο να το συγκαλέσει ο Πρόεδρός του ή το ζητήσουν τρία τουλάχιστον μέλη του.
    Για τη συνεδρίαση του Δ.Σ. απαιτείται πάντοτε η παρουσία τουλάχιστον του ½ (δηλαδή τεσσάρων τον αριθμό) των μελών του.
 Οι αποφάσεις λαμβάνονται με πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας για κάποιο ζήτημα, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται ως προς αυτό και εάν ούτε και τότε είναι δυνατή η λήψη απόφασης, το θέμα παραπέμπεται σε έκτακτη Γενική Συνέλευση που συγκαλείται για το σκοπό αυτό. 
Αρθρο 14 : ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ Δ.Σ.
  Το Διοικητικό Συμβούλιο διοικεί υπεύθυνα το Σύλλογο, σύμφωνα με τους νόμους και το παρόν καταστατικό, μεριμνά για την πραγμάτωση των σκοπών της ΠΕΕΚΠΕ και για την εφαρμογή  των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων, διαχειρίζεται τις υποθέσεις και την περιουσία του Συλλόγου, συγκαλεί τις συνελεύσεις και ορίζει τα θέματα της ημερήσιάς τους διάταξης, συντάσσει και υποβάλλει στην εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση τον απολογισμό διαχείρησης του Δ.Σ. και τον Οικονομικό Απολογισμό / Προυπολογισμό.
  Μέσα σε δέκα μέρες από την εκλογή του, το Δ.Σ. εκλέγει από τα μέλη του Πρόεδρο, τρείς Αντιπροέδρους, Γραμματέα και Ταμία.
   Ο Πρόεδρος εκπροσωπεί το Σύλλογο σε όλες τις δικαστικές και εξώδικες υποθέσεις, πράξεις και ενέργειες, υπογράφοντας όλα τα έγγραφα και αλληλογραφία που έχουν σχέση με το Σύλλογο. Συγκαλεί και διευθύνει τις συνεδριάσεις του Δ.Σ.
  Οι Αντιπρόεδροι αναπληρώνουν τον Πρόεδρο, σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του, με απόφαση του Δ.Σ. που ορίζει και τις αρμοδιότητές τους.
  Ο Γραμματέας διεξάγει την αλληλογραφία, συνυπογράφει κάθε έγγραφο μαζί με τον Πρόεδρο, κρατάει τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δ.Σ., έχει την ευθύνη των βιβλίων του Συλλόγου, πλην του βιβλίου ταμείου, και φυλάει τη σφραγίδα του Συλλόγου.
   Το Δ.Σ. μπορεί να συνιστά επιτροπές, αποτελούμενες από μέλη του Συλλόγου, με καθορισμένες αρμοδιότητες, για την προώθηση των σκοπών της ΠΕΕΚΠΕ, ελεύθερα ανακλητές από αυτό, την Γ.Σ. 
Αρθρο 15 : ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Δ.Σ.
  Μέλος του Δ.Σ. μπορεί να ανακληθεί, κατά τη διάρκεια της θητείας του, για παράβαση των καθηκόντων του, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης και μόνο. 
Αρθρο 16 : ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
  Η Εξελεγκτική Επιτροπή αποτελείται από τρία τακτικά και τρία αναπληρωματικά μέλη του Συλλόγου, που εκλέγονται για το ίδιο διάστημα με το Δ.Σ. από την εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση, με τη διαδικασία που αναγράφεται παραπάνω περί εκλογής του Δ.Σ.
  Έχει καθήκον την άσκηση ταμειακού και διαχειριστικού ελέγχου του Δ.Σ. και υποβολής σχετικής έκθεσης στην εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση. 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΄
ΒΙΒΛΙΑ - ΣΦΡΑΓΙΔΑ

      ʼρθρο 17 : ΒΙΒΛΙΑ
      Ο Σύλλογος, με ευθύνη του Γραμματέα ή του Ταμία ανάλογα, τηρεί τα ακόλουθα βιβλία :
   α) Βιβλίο μητρώου μελών
   β) Βιβλίο πρακτικών Γενικών Συνελεύσεων
   γ) Βιβλίο πρακτικών συνεδριάσεων Δ.Σ.
   δ) Βιβλίο Ταμείου και  
   ε) Βιβλίο πρωτόκολλου αλληλογραφίας 
Αρθρο 18 : ΣΦΡΑΓΙΔΑ
  Ο Σύλλογος θα χρησιμοποιεί σφραγίδα με την επωνυμία του και ενδεχόμενο σήμα που θα καθοριστεί μελλοντικά.                                  
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ ΄
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
  Αρθρο 19    ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
  Ο Σύλλογος μπορεί, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Δ.Σ. να συνιστά επιτροπές και τμήματα μελετών και ερευνών σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. 
Αρθρο 20 : ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
  Για την εξυπηρέτηση των σκοπών και δραστηριοτήτων του, ο Σύλλογος μπορεί, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Δ.Σ. να προσλαμβάνει με ή χωρίς αμοιβή επιστημονικούς συνεργάτες, να συνάπτει με μέλη του ή με τρίτα πρόσωπα συμβάσεις εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου ή συμβάσεις έργου, η σύναψη και λοιπές λεπτομέρειες των οποίων θα ρυθμίζονται από Εσωτερικό Κανονισμό του Συλλόγου.   
Αρθρο 21 : ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
 Ο Σύλλογος μπορεί να ιδρύει Παραρτήματα, με απόφαση του Δ.Σ. που εγκρίνεται από τη Γενική Συνέλευση, σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, με γνώμονα την αποκέντρωση και την καλύτερη προώθηση των σκοπών του.
  Ο τρόπος της ίδρυσης, οργάνωσης και λειτουργίας των Παραρτημάτων καθορίζεται με Εσωτερικό Κανονισμό, που εγκρίνεται από τη Γενική Συνέλευση.
  Ήδη σήμερα, με το παρόν καταστατικό, καθορίζεται η ίδρυση δύο Παραρτημάτων της ΠΕΕΚΠΕ, με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα. 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ ΄
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΎ – ΔΙΑΛΥΣΗ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 
Αρθρο 22 : ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ
  Τροποποίηση του Καταστατικού γίνεται από τη Γενική Συνέλευση που συγκλήθηκε νομότυπα και βρίσκεται σε απαρτία με την παρουσία τουλάχιστον του 50 % + 1 των μελών του Συλλόγου, εφόσον έχει συμπεριληφθεί ως θέμα στην ημερήσια διάταξη.
   Οι τροποποιήσεις αποφασίζονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων μελών, εκτός από τις περιπτώσεις των άρθρων που αφορούν τους σκοπούς (άρθρο 3), τα τακτικά μέλη (άρθρο 5), και τα όργανα του Συλλόγου (άρθρα 9 – 16), για την τροποποίηση των οποίων απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία των ¾ των παρόντων μελών. 
Αρθρο 23 : ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
 α) Ο Σύλλογος μπορεί να διαλυθεί οποτεδήποτε, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών του, εφόσον έχει συμπεριληφθεί ως θέμα στην ημερήσια διάταξη.
   Για την απαρτία της εν λόγω συνέλευσης απαιτείται πάντοτε η παρουσία τουλάχιστον του 50 % + 1 των μελών, ενώ για τη σχετική απόφαση διάλυσης απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία των 3/4 των παρόντων μελών.
 β) Ο Σύλλογος διαλύεται όταν συντρέχουν οι λόγοι που ορίζει ο Αστικός Κώδικας.
 γ) Σε περίπτωση διάλυσης, η Γενική Συνέλευση αποφασίζει για την τύχη της περιουσίας του Συλλόγου, η οποία πάντως διατίθεται για την εξυπηρέτηση των ταχθέντων σκοπών του. 
Αρθρο 24 : ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
  Θέματα του Συλλόγου που ανάγονται στην εσωτερική του λειτουργία και στις επί μέρους δραστηριότητες του, μπορούν να ρυθμίζονται από εσωτερικό κανονισμό, που θα αποφασίζεται από τη Γενική Συνέλευση. 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η ΄
ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
   ʼρθρο 25 :
   Κάθε θέμα που δεν προβλέπεται από το παρόν καταστατικό, θα αποφασίζεται από τη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου.
   Οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί Σωματείων διέπουν και τον παρόντα Σύλλογο, εκτός αν διαφορετικά ορίζεται στο καταστατικό αυτό.

Αρθρο 26 :
 Το παρόν καταστατικό, που περιέχει είκοσι έξι άρθρα, συζητήθηκε, εγκρίθηκε και ψηφίστηκε από την Καταστατική Γενική Συνέλευση, της      Νοεμβρίου 1992, των ιδρυτικών μελών της ΠΕΕΚΠΕ, που το υπογράφουν. Θα ισχύσει από την ημερομηνία δημοσίευσής του στο τηρούμενο δημόσιο βιβλίο Σωματείων του Πρωτοδικείου Αθήνας. 

                                                                             Βόλος      Νοεμβρίου  1992  
          
                                                                                     ΟΙ ΙΔΡΥΤΕΣ
 Δείτε και στο σύνδεσμο
http://www.peekpe.gr/index.php/katastatiko-tis-peekpe





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου